Anna Życka

Anna Życka

Anna Życka

Z wykształcenia jestem germanistką. Od wielu lat pracuję jako nauczyciel i lektor. Jestem egzaminatorem TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege. Współpracuję z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Udało mi się w życiu połączyć zawód i pasję. Ale na tym nie koniec. Ciągle się uczę, staram się doskonalić, słucham…

Z wykształcenia jestem germanistką. Od wielu lat pracuję jako nauczyciel i lektor. Jestem egzaminatorem TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege. Współpracuję z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Udało mi się w życiu połączyć zawód i pasję. Ale na tym nie koniec. Ciągle się uczę, staram się doskonalić, słucham innych a przede wszystkim w pracy słucham swojego serca i intuicji. Staram się ciągle podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Mediacja społeczna, rodzinna i szkolna oraz Zarządzanie Oświatą. Jestem Trenerem Biznesu – ale moje działania szkoleniowe nie bazują na biznesie a raczej na kadrze nauczycielskiej. Uwielbiam przekazywać swoją wiedzę, dzielić się doświadczeniem. W centrum moich zainteresowań stoi zawsze człowiek i jego potencjał. Praca z ludźmi daje mi energię. Może dlatego właśnie mam jej tak dużo. Staram się być bardzo aktywna – szczególnie w dwóch obszarach: jako nauczyciel i jako trener. Jako nauczyciel wychodzę naprzeciw oczekiwaniom młodzieży i kursantów. Dla nich prowadzę stronę Mein Deutsch na fb oraz organizuję webinary gramatyczne z cyklu Gramatyka Praktyka. Jako trener poruszam kwestie, które wydają mi się bardzo istotne w pracy nauczyciela i lektora. Ostatnio swoją uwagę koncentruję na grupie, procesie grupowym i działaniach nauczyciela – trenera. Zainteresowani tym obszarem nauczyciele mają możliwość uczestniczyć w moich webinarach. Jestem współtwórcą szkoły językowej w centrum Łodzi – EXPERTSCHOOL. W życiu prywatnym jestem mamą Danieli i Karola oraz babcią. Zapraszamy na stronę prelegentki: https://zycka.site123.me/

GRYWALIZACJA – AKTYWACJA – EDUKACJA – czyli jak rozwinąć zaangażowanie i wewnętrzną motywację w uczniu na lekcji języka obcego

Brak aktywności ze strony ucznia, jego słaba motywacja oraz niewielkie zaangażowanie to tylko nieliczne rozterki nauczyciela, który chciałby, aby jego lekcje wzbudzały pozytywne emocje i były efektywne. Wielu z nas zastanawia się, jak zachęcić uczniów do aktywniejszego uczestniczenia w lekcji, jak zmotywować ich do pracy i w jaki sposób uatrakcyjnić zajęcia. Takie dylematy towarzyszą nam prawdopodobnie na wszystkich poziomach nauczania, od podstawówki aż po studia. Może więc należy wyjść poza schematy, otworzyć się na bardziej ekstremalne rozwiązania? Może warto pozwolić uczniowi ZAGRAĆ o ocenę i dać mu szansę na współdecydowanie o zakresie treści, które powinien opanować? Podczas mojej sesji na konferencji przybliżę nieco temat grywalizacji zajęć. Nie może Was zabraknąć, bo tę sesję rozegramy po mistrzowsku!