
dr Wojciech Glac
Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego. Jego największą pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu oraz uczenie. Od 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, każdego roku prowadzi kilkadziesiąt wykładów popularyzujących neurobiologię i jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki w kategorii Naukowiec w prestiżowym konkursie Popularyzator Nauki organizowanym przez Serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo…
Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego. Jego największą pasją jest popularyzacja wiedzy o mózgu oraz uczenie. Od 10 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, każdego roku prowadzi kilkadziesiąt wykładów popularyzujących neurobiologię i jest laureatem nagrody Popularyzator Nauki w kategorii Naukowiec w prestiżowym konkursie Popularyzator Nauki organizowanym przez Serwis Nauka w Polsce PAP i Ministerstwo Edukacji i Nauki. Wykłada na kierunkach Biologia, Biologia medyczna, Psychologia i Kryminologia, jest laureatem Nagrody Nauczyciel Roku im. Mrongowiusza dla najlepszych nauczycieli Uniwersytetu Gdańskiego i ekspertem w Centrum Doskonalenia Dydaktycznego i Tutoringu Uniwersytetu Gdańskiego. W pracy nauczyciela bazuje na wiedzy z zakresu neurobiologii oraz nowoczesnych i nowatorskich metodach i narzędziach dydaktycznych.
Jak myśleć naprzód i nie być hop do przodu?
Nasze mózgi nieustannie myślą naprzód, tkwiąc po części w przyszłości starając się ją przewidzieć i być na nią przygotowane. Lecz mimo iż to immanentna cecha funkcjonowania naszych mózgów, nie w każdym mózgu proces ten zachodzi w taki sam sposób, prowadząc często do bardzo różnych efektów. Czego uczy nas wiedza o mózgowym procesie podglądania przyszłości? Jakie niesie implikacje dla edukacji i edukatorów? Czy wszystkie mózgi są gotowe na przyszłościowe myślenie i są zdolne do podejmowania wyzwania mierzenia się z nowością, nieprzewidywalnością i ryzykiem porażki? Jak myśleć przyszłościowo i uniknąć bycia hop do przodu? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedzi przyglądając się funkcjonowaniu mózgu podczas wyzwania jakim jest myślenie przyszłościowe.