Sylwia Niewczas

Sylwia Niewczas

Sylwia Niewczas

Trener języka angielskiego, właściciel szkoły językowej, autorka bloga dla osób uczących się języka angielskiego. Języka angielskiego uczę od 9 lat. Do tej pory współpracowałam z około 900 słuchaczami oraz przeprowadziłam tysiące lekcji. Ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez wiele lat współpracowałam ze szkołami językowymi w Krakowie ucząc na wszystkich poziomach zaawansowania, prowadząc zajęcia in-company,…

Trener języka angielskiego, właściciel szkoły językowej, autorka bloga dla osób uczących się języka angielskiego. Języka angielskiego uczę od 9 lat. Do tej pory współpracowałam z około 900 słuchaczami oraz przeprowadziłam tysiące lekcji. Ukończyłam filologię angielską na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez wiele lat współpracowałam ze szkołami językowymi w Krakowie ucząc na wszystkich poziomach zaawansowania, prowadząc zajęcia in-company, konwersacje oraz Business English. Do moich autorskich projektów mogę zaliczyć Successful Job interview, czyli warsztat przygotowania do rozmowy o pracę w języku angielskim, który ukończyło już kilkadziesiąt osób oraz Summer Conversation Club, czyli wakacyjny Klub Konwersacyjny Online. Jestem również fanką wykorzystywania materiałów autentycznych podczas zajęć, często tworzę więc autorskie materiały dla moich klientów, a także staram się, aby moje zajęcia były jak najbardziej brain- friendly.

The benefits of using podcasts for online and offline lessons

The presentation aims at discussing the benefits of using podcasts for online and offline teaching. We are living in the era of information and technology however the sudden turn to remote schooling forced many teachers to start using new tools in their lessons.

Podcasts are especially beneficial for the learners as they provide contact with authentic materials. We can distinguish podcasts recorded by the students as well as ready ones available for download and listening at a convenient time. There are many possible uses of podcasts in an EFL classroom e.g. listening for pleasure and/or as homework, listening for specific information, listening with transcript to focus on the vocabulary, listening to practice pronunciation to mention only a few. From en educational point of view the benefits are enourmous. Content choice helps the student to maintain or increase their motivation whereas portability and time shifting opportunities enable students to use podcasts at a convenient time.