Marta Młyńska

Marta Młyńska

Marta Młyńska

konsultantka ds. nauczania kreatywnego oraz wspomagania nauczycieli języków obcych w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku, szkoleniowiec, trenerka, eduentuzjastka, pasjonatka ludzi i rozwoju osobistego, edukatorka, nauczycielka dyplomowana języka niemieckiego, finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018, laureatka i finalistka konkursów o zasięgu ogólnopolskim, m.in. „Deutsch hat Klasse” i „Schule im Wandel”, stypendystka Goethe Institut w Warszawie, członkini Zakonu…

konsultantka ds. nauczania kreatywnego oraz wspomagania nauczycieli języków obcych w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Słupsku, szkoleniowiec, trenerka, eduentuzjastka, pasjonatka ludzi i rozwoju osobistego, edukatorka, nauczycielka dyplomowana języka niemieckiego, finalistka konkursu Nauczyciel Pomorza 2018, laureatka i finalistka konkursów o zasięgu ogólnopolskim, m.in. „Deutsch hat Klasse” i „Schule im Wandel”, stypendystka Goethe Institut w Warszawie, członkini Zakonu Feniksa, egzaminatorka w zakresie egzaminu maturalnego z języka niemieckiego, autorka wielu publikacji z obszaru oświaty i edukacji, organizuje i prowadzi szkolenia oraz konferencje dla nauczycieli, wspomaga szkoły w rozwoju, współpracuje z wieloma instytucjami oświatowymi, współautorka programu edukacji Kandydata na Prezydenta RP Szymona Hołowni, w tym roku kończy studia z zakresu “Coaching z elementami psychologii” na SWPS w Sopocie

Uczeń ma tę MOC czyli jak oddać przestrzeń uczniom na lekcji

Nie masz pomysłu na swoje lekcje? Szukasz inspiracji? Nie wiesz jakich narzędzi i materiałów dydaktycznych użyć? Nie masz pojęcia jak podejść do ucznia i jak pokazać mu, że jest ważny?

Zapraszam Cię na moje wystąpienie, a znajdziesz nie tylko masę nowych inspiracji, a do swojego narzędziownika zabierzesz ze sobą masę nowych metod i narzędzi dydaktycznych, ale będziesz mieć również możliwość wymiany doświadczeń i podzielenia się swoimi refleksjami. Dzięki naszemu spotkaniu Twoje zajęcia języka obcego staną się bardziej efektywne i efektowne, nabierzesz nowej energii, siły i mocy, aby zacząć ten nowy rok z przytupem.

W swoim wystąpieniu opowiem o tym, jak ważna jest .rola nauczyciela w procesie uczenia (się). Przedstawię argumenty, dlaczego nauczyciel pracujący nadal frontalnie i ex cathedra to już przeszłość i dlaczego pora, abyśmy wyszli z tej roli, a weszli w rolę nauczyciela- tutora- mentora- coacha, który wraz z uczniami współkreuje proces uczenia (się), oddaje im przestrzeń i jest towarzyszem tej pięknej drogi, jaką jest nabywanie nowej wiedzy, umiejętności i poznanie samego siebie. Nauczyciel- współkreator ufa swoim uczniom i wie, że nie może sam dźwigać odpowiedzialności za ich proces uczenia się. Bo to właśnie ICH proces uczenia się.

Podczas wystąpieniu krok po kroku pokażę, jak kluczowe znaczenie w procesie uczenia (się) ma partycypacja, współdziałanie i współpraca na lekcji oraz jak powinna funkcjonować prawdziwa praca zespołowa i projektowa na lekcji języka obcego. Podczas swojego wystąpienia wraz z uczestnikami przyjrzę się metodom i formom pracy, które znacznie zmieniają podejście do uczniów,  kładą duży nacisk na indywidualizację i podmiotowe podejście do procesu przyswajania wiedzy i nabywania nowych umiejętności. Uzmysłowię również uczestnikom szkolenia rolę materiałów dydaktycznych, które stosują podczas swoich zajęć. Opierając się na swoim doświadczeniu i doświadczeniach ekspertów- praktyków podam im wskazówki, jak tworzyć innowacyjne i autentyczne  materiały dydaktyczne do nauki języków obcych zarówno tych w wersji cyfrowej, jak i analogowej (gry, fiszki, memory, koło fortuny, karty pracy, puzzle itp.), a przede wszystkim jak zaangażować w ten proces swoich uczniów, co zwiększy ich autonomię, powoli na rozwinięcie skrzydeł, talentów, a tym samym możliwość o współdecydowania o formach i metodach pracy na lekcji.

Dzięki mojemu szkoleniu dowiecie się, jak być w stanie flow oraz nie stracić zapału i entuzjazmu do pracy. Pracy, która może być piękną podróżą, jak tylko zechcemy ją taką uczynić. Zapraszam serdecznie!