Sonja Górniak

Sonja Górniak

Sonja Górniak

Jestem absolwentką Katedry Iberystyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat pracuję jako lektor języka angielskiego i hiszpańskiego, moi najmłodsi uczniowie mieli 3 lata, a najstarsi na naukę wykorzystywali czas wolny na emeryturze. Jestem metodykiem, szkoleniowcem i trenerem nauczycieli. Swój zawód traktuję jako wielką pasję i nigdy nie przestaję się uczyć. Interesują mnie szczególnie relacje uczeń-nauczyciel…

Jestem absolwentką Katedry Iberystyki na Uniwersytecie Warszawskim. Od wielu lat pracuję jako lektor języka angielskiego i hiszpańskiego, moi najmłodsi uczniowie mieli 3 lata, a najstarsi na naukę wykorzystywali czas wolny na emeryturze. Jestem metodykiem, szkoleniowcem i trenerem nauczycieli. Swój zawód traktuję jako wielką pasję i nigdy nie przestaję się uczyć. Interesują mnie szczególnie relacje uczeń-nauczyciel i ich wpływ na proces przyswajania wiedzy, nauczanie przyjazne mózgowi i rola technologii we współczesnej dydaktyce. Prowadzę także bloga Addicted to teaching.

Ich troje, czyli lektor, dziecko i… rodzic na lekcji online.

Kiedy w marcu z dnia na dzień nauczyciele zostali zmuszeni do podjęcia pracy online, do czynników stresogennych związanych ze sprzętem i technologią doszedł jeszcze jeden: rodzice obecni na lekcji. Wielu z nas czuje się, jakby permanentnie prowadziło lekcję pokazową. Nie zawsze czujemy, że rodzic jest po naszej stronie, a często mamy wiele uwag do tego, jaką postawę przyjmuje i jak zachowuje się w trakcie zajęć. W trakcie sesji przyjrzymy się różnym typom rodzica na lekcji zdalnej, i zastanowimy się jak budować tę trójstronną relację, wykorzystać zaangażowanie mamy czy taty, i jak wyeliminować szkodliwe dla przebiegu lekcji interakcje dla dobra  naszych najmłodszych uczniów.