Ewa Przybysz-Gardyza

Ewa Przybysz-Gardyza

Ewa Przybysz-Gardyza

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego; Ambasador Programu eTwinning; Microsoft Innovative Educator Expert; należy do społeczności Superbelfrzy RP; pasjonatka nowych technologii; autorka bloga: dlanauczycieli.blogspot.com; współautorka programu Kreator Zielonych Zmian; ciągle się uczy i poszukuje sposobów na ulepszanie procesu edukacji, chętnie dzieli się swoim doświadczeniem i pomysłami na angażujące lekcje; w edukacji stawia na rozwój kompetencji…

Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego;
Ambasador Programu eTwinning;
Microsoft Innovative Educator Expert;
należy do społeczności Superbelfrzy RP;
pasjonatka nowych technologii;
autorka bloga: dlanauczycieli.blogspot.com;
współautorka programu Kreator Zielonych Zmian;
ciągle się uczy i poszukuje sposobów na ulepszanie procesu edukacji, chętnie dzieli się swoim doświadczeniem i pomysłami na angażujące lekcje;
w edukacji stawia na rozwój kompetencji oraz efektywne uczenie się.

Uczeń Twórca

Wykład będzie dotyczył aktywności, które dają uczniom możliwość tworzenia: planów, projektów, prezentacji, story oraz opisów z wykorzystaniem nauczanego materiału językowego oraz różnorodnych materiałów.

‐ dlaczego uczniowie z pokolenia Z potrzebują przestrzeni twórczej;
‐ jaki efekt ma dawanie uczniom możliwości tworzenia, korzyści dla uczniów i nauczyciela;
‐ przykłady aktywności, w których uczeń staje się twórcą;
‐ jak zorganizować pracę w grupach z aktywnościami twórczymi;
‐ materiały i pomoce dydaktyczne przydatne w tego typu aktywnościach.

Uczestnicy sesji dowiedzą się, dlaczego uczniowie z pokolenia Z nie lubią, kiedy ich rola ogranicza się do wykonywania zamkniętych poleceń oraz jak temu zaradzić. Uczestnicy rozwiną umiejętność planowania aktywności dających uczniom przestrzeń twórczą oraz poznają przykłady takich aktywności. Dowiedzą się, z jakich materiałów mogą korzystać planując lekcje oraz jakie narzędzia mogą zaproponować uczniom do realizacji zadań twórczych. Ponadto otrzymają kolekcję przydatnych stron oraz aplikacji, a także zestaw pomysłów na aktywności twórcze.

Uczniowie z pokolenia Z nie lubią być biernymi uczestnikami lekcji, którzy jedynie słuchają i uzupełniają luki w tekście. Są pragmatykami lubiącymi mieć wpływ na otoczenie. Dlatego powinniśmy dać im możliwość tworzenia z wykorzystaniem różnych materiałów ‐ technologii, klocków czy papieru. Podczas sesji dowiesz się, jakie aktywności planować na lekcje języka obcego, aby uczeń poczuł, że ma coś do powiedzenia oraz jak zorganizować lekcję, na której uczeń działa, a nauczyciel obserwuje.