Dominik Czyż

Dominik Czyż

Dominik Czyż

Nazywam się Dominik Czyż i od 2007 roku pracuję w obszarze bezpieczeństwa IT, a od 2011 roku jednym z moich zadań jest zarządzanie kilkunastoosobowym zespołem. Jako nowoczesny lider zarządzam nie tylko obowiązkami i czasem pracowników, ale też ich wspieram, rozwijam, motywuję i przeciwdziałam wypaleniu zawodowemu. Od 2013 roku, wspólnie z żoną, prowadzimy firmę edukacyjną (SIC!…

Nazywam się Dominik Czyż i od 2007 roku pracuję w obszarze bezpieczeństwa IT, a od 2011 roku jednym z moich zadań jest zarządzanie kilkunastoosobowym zespołem. Jako nowoczesny lider zarządzam nie tylko obowiązkami i czasem pracowników, ale też ich wspieram, rozwijam, motywuję i przeciwdziałam wypaleniu zawodowemu. Od 2013 roku, wspólnie z żoną, prowadzimy firmę edukacyjną (SIC! School is cool!), w której nauczam przedmiotów ścisłych. Mając na uwadze, że w dzisiejszych czasach nie wystarczy już bycie statycznym menadżerem czy nauczycielem, w swojej pracy wykorzystuję wiele metod aktywizujących i rozwijających zarówno moich pracowników, jak i uczniów. Dążę również do tego, aby w jak największym stopniu wpływać na motywację i umacniać pewność siebie wszystkich tych, których spotykam na drodze zawodowej czy też prywatnej. Dlatego też ukończyłem studia podyplomowe w obszarze coachingu, a kolejnym krokiem będzie międzynarodowa akredytacja ICF (International Coach Federation). Prywatnie jestem tatą Laury, mężem Kingi oraz właścicielem dwóch psów – Clio i Candice. Moją pasją są biegi długodystansowe, w szczególności ultramaratony górskie.

Self- coaching, czyli zadbaj o siebie nauczycielu

Kinga Wilczyńska-Czyż i Dominik Czyż

Chcielibyśmy zaprezentować wystąpienie dotyczące zjawiska self- coachingu, które wpisuje się w obszar tematyczny nr.10, czyli well-being nauczycieli języków obcych. Istnieje wiele narzędzi i metod coachingowych, które można zastosować w pracy samodzielnej, a które świetnie zadbają o nasz rozwój osobisty i lepsze samopoczucie. Istotą naszego wystąpienia jest upewnienie nauczycieli/ lektorów, że należy dbać o siebie, tak aby zapobiec wypaleniu zawodowemu, czy innym problemom, które mogą pojawić się w tym wymagającym emocjonalnie zawodzie. Zaprezentujemy narzędzia, które można wykorzystać do pracy nad sobą, definiowania i osiągania zamierzonych celów, a także podzielimy się własnymi nauczycielskimi doświadczeniami z tego obszaru. Po zaakceptowaniu pomysłu, z przyjemnością przedstawimy szczegóły naszej prelekcji.